A dél-koreai készülékgyártó vállalat az összes androidos eladási szám 40 százalékáért felel, amivel kapcsolatban aggodalmaskodó hangok jelentek meg a Google felsővezetésében.
A Wall Street Journal információi szerint a Google felsővezetői körében megjelenő aggodalom alapja az, hogy a Samsung, mint első számú androidos készülékgyártó túl nagyra nőtt, és fennáll a veszélye, hogy súlyát bevetve, egy jobb alkupozícióból indulva részesedni kívánna a Google mobilhirdetési bevételeiből.
A Google mostanában a többi androidos gyártóval folytat tárgyalásokat annak érdekében, hogy minél több a Samsunggal versenyképes készülék lásson minél előbb napvilágot, és fenntartson egy egészséges versenyhelyzetet. A vállalat a HTC, és a HP új és hamarosan érkező készülékeiben bízik, illetve Andy Rubin, az Android rendszer atyja szerint a Motorola felvásárlása részben egy ilyen helyzet elleni biztosíték lett volna.
Amennyiben a Samsung-Google viszony a koreai cég túlzott megerősödése miatt valóban megromlana, akkor a Google valóban megtehetné, hogy a Motorolát kiemelt gyártóként kezelve tegyen rendet maga körül, de azt nem csak a Samsung, hanem a többi Android gyártó is zokon venné. De különben is, a Google megígérte, hogy a Motorolát a felvásárlással nem fogja előnyben részesíteni a többiekkel szemben.