Lassan már ott tartunk, hogy hype-ból meg lehet élni - igaz ehhez kell egy olyan produktum, ami megasiker lesz, de utána.... a csillagos ég a határ, legalábbis a jelek szerint. Miről is van szó? Tegnap jött a hír (a tippért köszönet jtrencsenyinek), hogy az Angry Birds készítője, a finn Rovio havi szinten 10 millió dollárt kaszál csak a játékot idéző plüssállatok és pólók eladásaiból (azt most csak zárójelben, hogy napi(!) szinten 1 millióan töltik le a játékot az összes platformot számolva és hogy a játékosok 53%-a az ingyenes verziót preferálja - érdekes számok ezek is). Ezt a vonalat szeretné meglovagolni a Mega Jump készítője is, ugyan az ő játékuk nem olyan népszerű, mint a "Dühös Madarak" ("csak" 17 millióan töltötték le), de a főszereplő karakter legalább olyan aranyos - vagyis plüssformában vinnék mint a cukrot. Mostantól ez realitás lesz, hiszen a Redford nevű állatka(?) a karácsonyi szezontól megvásárolható lesz, de egy rakás más reklámtermék már most is elérhető. Konklúzió? Nem elég már sikeres játékot csinálni, hanem fel kell venni egy marketing gépezetet, akik az utolsó filléreket is kipasszírozzák az elkötelezett rajongókból, így garantáltak a bevételek. Lazán kapcsolódik, hogy a Rovio például megegyezett és partnerségre lépett azzal a kínai vidámparkkal, akik jogtalanul használták az Angry Birds-öt, mint brandet egyik látványosságukhoz. Ügyes....