
Marslakókkal terméket eladni mindig hálás téma, ezt lovagolta meg most a Nordisk Film is, amikor a The Marbians című játékát tegnap piacra dobta, de nem a szokványos módon tették mindezt, amit mindjárt el is magyarázunk miben áll. Először is a témaválasztásban semmi erőszak nincs, egy ügyességi játékkal van dolgunk, ahol egy kis, buborékba zárt kék lényt kell 72 pályán át terelgetnünk, az 1940-es évek retro feeling-jét tükröző környezetben. A "golyóbist" kilőni egy kicsit fura, mert a lövés irányát jelző nyíl pont ellentétes a felhúzás irányával, de idővel meg lehet szokni. Ami viszont még különösebb, az magának a játéknak az üzletmodellje. A piacról még ingyen tölthetjük le, de az első hat pálya lejátszása után le kell szurkolnunk egy dolcsit, hogy a többit is megnyissuk. Az ötlet tulajdonképp nem rossz, mikor már belemelegedne az ember, akkor jön az üzenet, és nyilván az a legegyszerűbb, ha a nem túl nagy összeget kicsengetjük. Külön demóval sem kell tehát bíbelődnünk, ha tetszik a dolog, akkor egy kis procedúra után folytathatjuk az immár bonyolultabb pályákkal. Talán ilyen módszerekkel a kalózkodásnak is jobban elejét vehetik a fejlesztők.
