Az IHS iSuppli technológiai elemző cég matekozta ki, hogy az Amazon a pár napja bemutatott és ár tekintetében minden előzetes jóslatnak és konkurenciának alávágó Kindle Fire árcéduláján fityegő 199$ épp tízzel kevesebb, mint amennyibe az Amazonnak kerül egy készülék.
Az iSuppli táblázatából jól látszik, hogy pusztán az alkatrészek 191 dollárt és 65 centet tesznek ki, de a gyártás során felmerülő egyéb költségekkel egy Kindle Fire már 209 dollár 63 centre rúg. Természetesen nem kell sajnálni őket, bár elsőre meglepőnek tűnhet, de igen elterjedt népszokásról van szó a hardvergyártók körében. Amikor adott termékhez kapcsolódóan szolgáltatás/tartalmat is árulnak, sokszor szorítják le a fizikai termék árát, és árulják ráfizetéssel azt, hogy aztán a társuló vásárlások helyrebillentsék a mérleget a termékciklus végére. A iSuppli elemzése ennél is tovább megy, szerintük a sikerre ítélt Kindle Fire és a segítségével értékesített digitális tartalmak sosem hoznak majd olyan óriási bevételt az Amazonnak, viszont fellendítik az Amazon bizniszének legnagyobb részét kitevő "minden más" termékkategória eladásait. Hiába az Amazon világ legnagyobb könyvesboltja, jelenleg még többet keresnek a cipőn és a pelenkán, mint az ebookokon.